środa, 26 maja 2010

Cascade i Coin Toss

Ostatnio mam więcej czasu, na zewnątrz mocniej wieje, to i więcej ćwiczę.

Połamałem kolejną rurkę w NSE więc na chwilę odstawiam ten latawiec. Tak na marginesie to mam do niego podstawowe zastrzeżenie: pozycja Turtle jest chyba dla niego podstawową. Oznacza to, że głównie zabawiam się w Multi Lazy i Jacobs Ladder. W sumie nie jest to złe - ale zrobienie na przykład Yoyo graniczy z cudem (przynajmniej na razie). No i przy którymś Lazy za mocne szarpnięcie ułamało poprzeczkę... Tak więc latam aktualnie Neoxem i zaczynam ten latawiec baaardzo doceniać. Flat spiny są dość trudne, ale cała reszta zaczyna wychodzić dość szybko. Tyle dygresji, do sedna.

Zawziąłem się na niewychodzące Half Axel'e (HA). Morduję je przy każdej okazji i doszedłem do tego, że zaczęły być znośne. Na tyle znośne, że zacząłem robić Cascade - stało się to samo z siebie, po prostu wiedziałem kiedy zrobić drugi strzał i następny i następny, tak aby HA wykonywać bez chwili przerwy na zmianę raz w jedną raz w drugą (i to jest definicja Cascade). To działa - czad. Istotne jest aby po zakończeniu jednego HA nie pozwolić ruszyć latawcowi i od razu zrobić HA.

A wygląda to tak (w obcym wykonaniu):



Skoro Half Axel i Cascade zaczęły być zadowalające, zacząłem robić je tuż nad ziemią aż doszedłem do Coin Toss. Jest to trik, który tak naprawdę jest HA startowanym z Tip Stand/Spike.



Podczas dzisiejszego latania zacząłem ćwiczyć Rolling Susan, a właściwie początek tego triku - czyli wprowadzanie w pozycję Turtle wychodząc z lotu poziomego. Na razie większość prób kończyła się zawinięciem linek i bieganiem do latawca - ale pierwsze kroki poczynione i mniej więcej wiem jak się do tego triku zabrać.

2 komentarze:

  1. As for me cascade with Nirvana(first or nse) not so easy to perform.I found that it is more elegante with Older freestyle kites.Even cheap beginners kite can do this trick better than NSE..

    It was my experience.

    you must try.

    P.S: Randy Greenway has a tutorial with expalantion.Very easy to understand.

    Neox do this trick very fine:) as you write

    Cheers..

    OdpowiedzUsuń
  2. I've never tried it on NSE. I've just learned on Neox (NSE has broken rod) - and now it's not perfect I wish...

    OdpowiedzUsuń